مرکز پژوهش در معارف وحیانی

مَا رَأَیْتُ شَیْئًا إلَّا رَأَیْتُ اللَهَ قَبْلَهُ وَ مَعَهُ وَ بَعْدَهُ

مرکز پژوهش در معارف وحیانی

مَا رَأَیْتُ شَیْئًا إلَّا رَأَیْتُ اللَهَ قَبْلَهُ وَ مَعَهُ وَ بَعْدَهُ

مرکز پژوهش در معارف وحیانی



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا

بایگانی

فرهنگ مستقل ایرانی - اسلامی

چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ق.ظ

                               

 

دکتر غلامعلی حدّاد عادل حفظه الله در برنامه ای رسانه ای فرمودند ‌:
رهبری حدود دو هفته قبل از تحویل سال، در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، نگرانی خودشان را در باب فرهنگ اعلام کردند و در پیام نوروزی‌شان به دو عرصۀ اقتصاد و فرهنگ توجه دادند. یکی از گفتمان‌هایی که رهبری در دو سال اخیر، از سفرشان به خراسان شمالی، در بجنورد مطرح کردند به‌صورت صریح بحث سبک زندگی اسلامی بود و آنچه از صحبت‌های ایشان در مناسبت‌های مختلف استنباط می‌کنیم این است که ایشان سبک زندگی اسلامی را لازمۀ اقتصاد مقاومتی می‌دانند؛ یعنی معقتدند اگر ما سبک زندگی اسلامی نداشته باشیم نمی‌توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم و برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی باید به فرهنگ مستقل ایرانی و اسلامی خودمان توجه کنیم.
دکتر حدّاد عادل افزود:‌ با فرهنگ مستقل اسلامی ـ ایرانی به خیلی از آرمان‌ها و واقعیت‌ها، از جمله به سبک زندگی اسلامی می‌رسیم و این سبک زندگی اسلامی، لازمه و پشتوانۀ اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند درمان مشکلات اقتصادی ما باشد و این درمان لازمه‌اش توجه به فرهنگ است.
وی همچنین دربارۀ راه‌های مقابله با رخنه‌های فرهنگی به بخش‌های دیگری از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:‌ برای مقابله با این رخنه ها باید در درجۀ اول حساسیت مردم و جامعه نسبت به مسئلۀ فرهنگ بیشتر شود؛ یعنی مردم باید اهمیت فرهنگ را در زندگی فردی و اجتماعی خودشان بیش از پیش درک کنند.
دکتر حدّاد عادل گفت:‌ رهبری می‌فرمایند فرهنگ مثل هواست و ایشان می‌خواهند حساسیت جامعه به فرهنگ عمومی زیاد شود و بعد توجه بدهند که راه درمان مشکلات اقتصادی، سهل‌انگاری و سستی در فرهنگ اسلامی و ایرانی نیست، بلکه راه درمان مشکلات اقتصادی بازگشت به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی